Тема : Знайомство з головними героями роману Жуля Верна «П’ятнадцятирічний капітан» - Авторські уроки із світової літератури - Зал засідань - Зал засідань - Вітальня Клубу гуманітарників "Учитель року"
Субота, 03.12.2016, 22:48
Вітаю Вас Гість RSS
Вітальня Клубу гуманітаріїв "Вчитель року"

Сайт Всеукраїнської громадської організації «Клуб учасників конкурсу "Вчитель року" в гуманітарних номінаціях»


ГоловнаЗал засіданьРеєстраціяВхід
Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
Авторські уроки із світової літератури [10]
Уроки до курсу "Художня культура" [0]
Методична скарбничка [4]
Життя сайту
Пошук
Головна » Статті » Зал засідань » Авторські уроки із світової літератури

Тема : Знайомство з головними героями роману Жуля Верна «П’ятнадцятирічний капітан»

Тема : Знайомство з головними героями роману Жуля Верна «П’ятнадцятирічний капітан»

Мета: ознайомити учнів з образною системою роману , розвивати в школярів уміння працювати з цитатним матеріалом, давати аргументовані відповіді, виховувати в дітей уважних, зацікавлених  читачів.

 

Хто з дитячих літ усвідомив, що праця – це закон життя, той завжди готовий на великі справи і у свій день знайде силу, щоб їх здійснити…

                                       Ж. Верн.

Хід уроку:

1.      Організація навчальної діяльності.

2.      Перевірка домашнього завдання.

Літературна вікторина.

1.      В якому році і в якій країні народився Жуль Верн ?

2.      Ким він повинен був стати, за рішенням свого батька ?

3.      Як Жуль Верн намагався здійснити свою мрію: стати моряком ?

4.      Де навчався?

5.      Яку поставив перед собою ціль?

6.      Який твір приніс йому славу?

7.      В якому році написав «П’ятнадцятирічного капітана» ?

8.      Які ще твори Жуля Верна ви знаєте?

9.      Скільки зошитів було у письменника із різними цікавими записами?

10.  Про що це свідчить?

3.      Етап орієнтації

- Роман Жуля Верна «П’ятнадцятирічний капітан» називають географічним романом ?  Поясніть чому.

4.      Етап визначення мети.

Сьогодні на уроці ми познайомимось з головними героями роману Жуля Верна і вирушимо у плавання, у світ  захоплюючих пригод разом з ними.

                            ( запис теми, епіграфа. Учні отримують дидактичний матеріал у вигляді «Учнівських сторінок», які використовуються на протязі уроку)

5.      Етап проектування.

6.      Етап організації і виконання плану роботи

Ø  «Порушена послідовність»

Я забула сказати, що перед уроком мені принесли листа. Виявляється цей лист прислав Негору.

«Привіт від работоргівця! Я впевнений, що ви не вирушите у плавання, бо я порушив послідовність подій у романі і ви ніколи не зможете відновити її. І нещастя будуть переслідувати вас протягом усього уроку»

Діти, нам потрібно довести, що ми уважні читачі і все ж таки розпочати наше плавання.

1.      Шхуна – бриг «Пілігрим»

2.      Дік  Сенд.

3.      Напівзатоплене судно.

4.      Врятовані з «Вальдека»

5.      «С. В.»

6.      Кит на обрії.

7.      Капітан Сенд

Ø  Гра «Хто зайвий»

Називаються  літературні герої, а учні визначають, чи вони  є героями даного роману, сигналізуючи  «сонечками» і «хмаринками»

Дік Сенд, Скрудж, місіс Уелдон, кузен Бенедикт, Марлей, Геркулес, Негору, Прометей, капітан Халл,  Джек, Робінзон Крузо, Остін, П’ятниця, Дінго

Ø  Бесіда за змістом роману.

- Як називався корабель, на якому наші герої вирушили у плавання?

Ø  Словникова робота.

Пілігрим – це мандрівник у святі місця.

Ø  Робота з текстом

-  Назвіть пасажирів цього корабля.

- Знайти опис місіс Уелдон.

- Знайти портрет кузена Бенедикта?

- Яке  враження складається про цих героїв?

- Знайти портрет Негору .

- Які думки викликає ця людина ?

Ø  Моя опора

- Розкрийте історію життя Діка Сенда, відому вам з перших сторінок роману, спираючись на слова – підказки.

Дитячий будинок, штат Нью – Йорк, Ричард Сенді – Гук, річка Гудзон, з двома правими руками й двома лівими ногами, чотири роки, вісім років.

- Хто і чому переймався долею хлопчика?

- Як він ставився до своїх благодійників?

-  Як юнак визначив свою мету в житті ?

- Зачитайте портретний опис Діка Сенда.

Ø  Асоціативний кущ.

 Знайдіть п’ять особистісних якостей Діка Сенда за описом його зовнішності.

 (діти називають, віконечка схеми, яка розташована на дошці, розкриваються, коли діти називають відповідну рису.)

Ø  Робота в зошиті.

             ( замалювання схеми)

Ø  Бесіда за змістом роману

- Про що одного разу вигуком сповістив Дік Сенд ?

-  Кого знайшли наші герої на напівзатопленому судні ?

- Хто помітив, що собака із «Вальдека» веде себе дивно по відношенню до Негору ?

- Що ми дізнаємось про нових пасажирів «Пілігрима» ? 

- Знайти опис нових пасажирів.

- Який напис знайшли на ошийнику собаки ?

- Як Дінго дав команді корабля зрозуміти, що літери «С.В.» щось означають ?

- Які враження справляє Дінго ?

- Яка страшна біда трапилась із капітаном Халом і його командою?

-  Як ви розумієте слова епіграфа ?

- І ось такий день в житті Діка Сенда настав. Кому віддали перевагу у командування кораблем всі члени екіпажу ?

- Чи легко було Діку Сенду прийняти пропозицію стати капітаном ?Щоб ви зробили на його місці ?

-  Хто цим був невдоволений ?

- Отже, можна зробити висновок, що попереду наших героїв чекає безліч пригод.. Як вони їх подолають, ми дізнаємось із наступних уроків.

7.      Етап контрольно – оцінювальний.

Ø  Прийом «Лови помилку»

«2  лютого 1873 року китобійна шхуна «Вальдек» вирушила у плавання. Всі члени команди були дуже дружні, тільки кузен Бенедикт тримався осторонь і з неприязню зиркав на членів команди. Був на цьому кораблі і Дік Сенд, який був рідним сином місіс Уелдон. Що вже боягузливий був хлопчина. Одного дня команда «Пілігрима» врятувала напівзатоплене судно. На ньому було 5 негрів і собака Рекс.  Дінго зразу накинувся на капітана Халла. Проте з судном «Пілігрим» сталося нещастя. Загинув їхній капітан і капітаном «Пілігрима» одноголосно обрали Діка Сенда.»

Ø  «Кошик»  

 У млинок – кидаємо  те, що  розважило.

У смітник - неправильний, на вашу думку, вчинок героїв.

У валізу – що візьмемо в життя.

8.      Підсумок уроку.

9.      Домашнє завдання

Чит р. 9- 16 .

Категорія: Авторські уроки із світової літератури | Додав: uthitel (07.01.2013)
Переглядів: 2442 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright MyCorp © 2016
Безкоштовний хостинг uCoz