Тема: Загальні відомості про добу романтизму. Е.Т.А. Гофман. Короткі відомості. «Малюк Цахес на прізвисько Цинобе - Авторські уроки із світової літератури - Зал засідань - Зал засідань - Вітальня Клубу гуманітарників "Учитель року"
Четвер, 08.12.2016, 03:08
Вітаю Вас Гість RSS
Вітальня Клубу гуманітаріїв "Вчитель року"

Сайт Всеукраїнської громадської організації «Клуб учасників конкурсу "Вчитель року" в гуманітарних номінаціях»


ГоловнаЗал засіданьРеєстраціяВхід
Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
Авторські уроки із світової літератури [10]
Уроки до курсу "Художня культура" [0]
Методична скарбничка [4]
Життя сайту
Пошук
Головна » Статті » Зал засідань » Авторські уроки із світової літератури

Тема: Загальні відомості про добу романтизму. Е.Т.А. Гофман. Короткі відомості. «Малюк Цахес на прізвисько Цинобе

Тема: Загальні відомості про добу романтизму. Е.Т.А. Гофман. Короткі відомості. «Малюк Цахес на прізвисько Цинобер.

 

Мета: дати вiдомостi про добу романтизму, ознайомити з найвидатнішими представниками даного напрямку; розвивати читацький талант учнів та мислення, збагачувати й удосконалювати мовлення; виховувати вдумливого читача, повагу до духовних надбань людства.

 

                                                                                      «Мистецтво вчить в одній миттєвості бачити вічність, піщинці – величезний світ, в одній жменьці – безмежність, у чашечці квітки – небо»

                        Блей.

Хід уроку:

1.      Організація навчальної діяльності.

2.      Перевірка домашнього завдання.

·       Гра «Гонка за лідером»

3.      Етап орієнтації.

·         «Мікрофон»

- Які асоціації викликає слово «романтизм»

4.      Етап визначення мети.  

- У вашому розумінні «романтизм» це щось незвичайне, пов’язане з пригодами, романтичним коханням, чимось казковим незбагненним. Проте чомусь письменники – романтики намагались утекти від дійсності у світ фантастики, екзотики, минулого, зосередитись на проблемах особистості її духовному житті.

Тому ми повинні з’ясувати , які причини суспільства провели до розчарувань, визначити особливості романтизму та познайомитись із творчістю видатних представників.

5.      Етап проектування.

6.      Етап організації і виконання плану роботи

·         Слово вчителя.

Романтизм виник у той час, коли Європа пережила сильне духовне потрясіння i глибоке розчарування у зв’язку з подіями Французької революції 1789—1794 рр. та наполеонівськими  війнами. Ставилося під сумнів переконання, що людині пiд силу перебудувати на краще суспільний порядок  на основі розуму, i це пригнічувало стан людини. Революція не привела до суспільної гармонії, вона скінчилася розгулом насильства i кривавим .якобінським терором..

 «Поети й письменники  19 ст – діти Французької революції» В. Гюго.

«Захоплення революцією – факт особистої біографії письменників; розчарування – початок їхньої літературної біографії.»     О. Карельський.

 Не вдалося ствердити свободу та справедливість i на багнетах наполеонівських солдатів. Так було завдано удару по вiрi в розум. Як пам’ятаємо, віра в людину — це гасло доби Просвітництва, від якої вiдштовхувся романтизм. Саме цим пояснюється глибоке розчарування, яке охопило багатьох митців – романтиків :

   «О, я не стар ! Но мир, безспорно,

    Был сотворен не для меня»   Байрон.

Воно знайшло своє відображення в песимістичному тоні та трагічному забарвлені їхньої творчості. Саме тут треба шукати витоки образу розчарованого в житті героя, оспіваного романтиками.

·         Робота з таблицею «Романтизм»

·         Теорія літератури

Романтичний герой – тираноборець, бунтар, одержимий «світовою скорботою», «несамовитий шукач життєвих насолод» Як правило, це виняткові характери, що діють за виняткових обставинах.

·             Знайомство з художниками  доби романтизму.

·             Робота із цитатним матеріалом про романтизм

·             Прийом «кошик»

  1. У млинок.
  2. У смітник.
  3. У валізу.

·             Створення «асоціативного куща» по темі «Романтизм"

·             Розповідь вчителя про  Е.Т. А. Гофмана

·             Словникова робота

Філістери – задоволені життям і реальністю, не зазнають високих поривань, володарі світу, де цінуються матеріальні блага.

Ентузіасти – глибоко духовні, щиро відчувають красу, над ними матеріальне не має влади, ведуть боротьбу із філістерами.

·             Бесіда на первинне сприймання тексту

- Автор відносить свій твір до жанру казки. Які ознаки казки ви знайшли у творі ?

- Чи є творі реальні події ? В чому їх особливість ?

-  Багато сторінок твору «Малюк Цахес» викликають усмішку. А як ви думаєте,  цей твір серйозний. Свою думку аргументуйте.

- Чому автор не міг відверто говорити про проблеми, які його турбували і застосував казковий жанр?

7.      Етап контрольно – оцінювальний.

·             Підсумкова бесіда

- Які події XIX ст.. стали поштовхом до появи романтизму ?

- Назвіть основні риси цього напрямку.

- В чому незвичайність особистості Е.Т. А. Гофмана ?

- Чим зацікавив твір «Малюк Цахес» ?

 

·             Рефлексія «Сьогодні на уроці» :

(учні вибирають питання і дають на них відповіді)

-          Найбільше мене сьогодні вразило….

-          Єдине, що мене тепер дивує…

-          Раніше я думав (ла), що …….. , а тепер вірю, що…

-          Сьогоднішня тема пов'язана з моїм досвідом тим, що…

-          Я хотів (ла) б більше почути про….

З того, що ми сьогодні вивчили, мені справді допомогло…

 

8.    Підсумок уроку.

9.      Домашнє завдання

           Дібрати цитатний матеріал до образу Цахеса
Категорія: Авторські уроки із світової літератури | Додав: uthitel (07.01.2013)
Переглядів: 634 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright MyCorp © 2016
Безкоштовний хостинг uCoz