Тема : Фантастичне і реальне у казці "Малюк Цахес". Філософський смисл твору. - Авторські уроки із світової літератури - Зал засідань - Зал засідань - Вітальня Клубу гуманітарників "Учитель року"
Четвер, 08.12.2016, 03:06
Вітаю Вас Гість RSS
Вітальня Клубу гуманітаріїв "Вчитель року"

Сайт Всеукраїнської громадської організації «Клуб учасників конкурсу "Вчитель року" в гуманітарних номінаціях»


ГоловнаЗал засіданьРеєстраціяВхід
Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
Авторські уроки із світової літератури [10]
Уроки до курсу "Художня культура" [0]
Методична скарбничка [4]
Життя сайту
Пошук
Головна » Статті » Зал засідань » Авторські уроки із світової літератури

Тема : Фантастичне і реальне у казці "Малюк Цахес". Філософський смисл твору.

Тема :  Фантастичне і реальне у казці . Філософський смисл твору.

Мета : допомогти учням зрозуміти філософський зміст твору; з’ясувати роль фантастики у повісті; засвоїти поняття про філософську казку ; навчити учнів робити узагальнення та висновки.

    .. Він просить тебе.., щоб ти весело й невимушено дивився на ці образи, що навіть заприятелював з цими дивними постатями, створенню яких поет завдячує впливовості примарного Духа, званого Фантазусом.. Коли ти любий читачу, інколи, може, усміхнувся в душі, то, значить, був у такому настрої, якого й хотів автор цієї оповіді.

Хід уроку:

1.      Організація навчальної діяльності.

2.      Перевірка домашнього завдання.

                              - Вікторина «Хто найуважніший»   (За текстом казки )

                                - Читання сенканів, які учні склали вдома.

 

3.      Етап орієнтації

 - Що таке фантастика?

- З якою метою вона використовується у творі?

4.      Етап визначення мети. 

В своєму творі Гофман показує зіткнення двох  світів, але вони взаємопов’язані.  Автор гостро висміює недосконалість державної системи, що породжує цахесів - циноберів, знищує моральні цінності, вбиває духовність, робить непотрібним талант.  Про це наша сьогоднішня розмова.     

5.      Етап проектування.

6.      Етап організації і виконання плану роботи

v    Робота із поняттями «Фантастика і реальність»

- Що фантастичного ми бачимо в казці ?

- Яка країна є втіленням поетичної мрії ?

- Уявіть собі нотний стан, розмістіть на ньому героїв. Сила їхньої фантазії – відповідатиме висоті звуку.

( Балтазар, Проспер, Фея……. Цахес.

- Яка країна є втіленням реальності?

- Що реального  в зображенні життя цієї країни?

- Які реальні риси ми бачимо в чарівниках?

v  Теорія літератури.

«Коли ти любий читачу, інколи, може, усміхнувся в душі, то, значить, був у такому настрої, якого й хотів автор цієї оповіді»…

Дійсно в казці є багато сцен, які викликають сміх. А чи однаково ми сміємось героїв?

               (Робота над поняттями : комізм, іронія, гротеск, сатира, травестія. Використовуються картки – інформатори )

v  Аналіз останніх розділів казки.

- За кого прийняли іноземці Цинобера?

- Як їм вдалося розгледіти його справжнє обличчя?

- Як змінилося життя Цинобера, позбавленого ласки Феї ?

- Як ви оцінюєте епізод з селянкою, що домагалась побачення з Цинобером і називала себе його матір’ю ?

- Як реагував натовп на появу Цинобера у своєму справжньому вигляді?

- Знайдіть у тексті, як зображується сцена загибелі Цинобера.

- Це спокутування ганьби, покарання, насмішка чи щось інше ?

- Чому , на вашу думку, Проспер Альпанус подбав про те, щоб після смерті Цахеса люди знову вважали його тим, ким мали за життя?

- Як зрозуміти слова Феї: «Може мені вдасться побачити тебе маленьким хрущиком, жвавою мишкою або прудкою вивіркою»?

- З чим автор звертається до читача в останньому розділі і чому ?

- ЯК склалася доля Балтазара і Кандиди?

- Для чого Фея подарувала Кандиді намисто ?  Який художній прийом тут використано ?

- Хто, на вашу думку, головний герой і чи справді казка має «цілком щасливий кінець»

- Чи співпали ваші передбачення щодо закінчення казки, подальшої долі героїв ?

v    «Кутки»

( Учні представляють звинувачення і захист, висловлюють свої судження, згоджуються або заперечують)

- Як видумаєте, чи здійснилась романтична мрія Балтазара ? ( Так, але це звичайнісіньке міщанське щастя)

- Чи був інший вихід ?

v    «Кошик»:  Моральні уроки казки

дає можливість використати набутий цивілізацією досвід через призму власного світобачення.  ( моральні уроки казки»

 У млинок – кидаємо те, що розважало.

У смітник - неправильний, на вашу думку, вчинок героїв.

У валізу – що візьмемо в життя.

 

7.      Етап контрольно – оцінювальний.

v Складання ЛСК « Злет і падіння Цахеса»

v Бесіда з учнями.

- Яке враження справила на вас казка ?

- Що здалося трагічним, а що сумним?

v Мозковий штурм

- Які філософські проблеми висуває Гофман? ( добро - зло, відповідальність за приручених тобою, ставлення до природи, виживання у світі сильних ).

8.      Підсумок уроку.

9.      Домашнє завдання

Створити сенкани

Навести приклади прийом творіння гумористичних епізодів.

                                  

Категорія: Авторські уроки із світової літератури | Додав: uthitel (07.01.2013)
Переглядів: 995 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright MyCorp © 2016
Безкоштовний хостинг uCoz