Глибинна любов до природи. (За віршами Алкмана, Й.Гете, М. Лермонтова) - Авторські уроки із світової літератури - Зал засідань - Зал засідань - Вітальня Клубу гуманітарників "Учитель року"
Понеділок, 24.11.2014, 22:45
Вітаю Вас Гість RSS
Вітальня Клубу гуманітаріїв "Вчитель року"

Сайт Всеукраїнської громадської організації «Клуб учасників конкурсу "Вчитель року" в гуманітарних номінаціях»


ГоловнаЗал засіданьРеєстраціяВхід
Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
Авторські уроки із світової літератури [10]
Уроки до курсу "Художня культура" [0]
Методична скарбничка [4]
Життя сайту
Пошук
Головна » Статті » Зал засідань » Авторські уроки із світової літератури

Глибинна любов до природи. (За віршами Алкмана, Й.Гете, М. Лермонтова)

Тема. Глибинна любов до природи.

(За віршами Алкмана, Й.Гете, М. Лермонтова)

Мета: ознайомити з перлинами світової поезії про природу, зясувати особливості зображення природи поетами різних епох та країн, вчити знаходити у тексті художні засоби створення пейзажу, розвивати навички виразного читання, виховувати почуття любові  до поезії як мистецтва слова, вміння помічати прекрасне.

Обладнання: підручник за ред. Ю.І.Ковбасенка, Музика на слова Лермонтова

«Поезія – це завжди неповторність.

Якийсь безсмертний дотик до душі.

Л.Костенко

Слухати – означає бачити те, про що говорять,

 а говорити – означає малювати зорові образи

К.Станіславський

І. Мотивація навчальної діяльності

  • Чи знаєте ви, як виглядає тиша?

  • Як і коли її можна почути?

  • Уявіть, що ви в лісі, якою ви бачите тишу?

  • Як можна передати образ тиші? (звуками тс, тш, чш, можна сказати про неї прозою, а можна віршованою мовою, музикою, фарбами)

  • Які почуття має людина, яка може почути тишу?

Оголошення теми уроку. Ми сьогодні познайомимось з поетами, які ??? (запис епіграфів)Учні закінчують речення словами з епіграфів.

ІІ. Новий матеріал.

1.       Слово учителя. Ми вирушаємо у подорож. Перша зупинка: Давня Греція VІІ ст.. до н.е. В Спарті живе прославлений Алкман.

2.       Учитель читає вірш Алкмана.

3.       Бесіда.

  • Ваші враження? Що вас здивувало?

  • Якою бачить Алкман природу? Чому? Знайдіть у підручнику, як сприймали природу давні греки.

(давні греки вірили у фантастичні істоти, якими нібито населений світ)

  • Яким ми бачимо світ Алкмана? Назвіть образи, які створив автор.

(Верх – верховини, скелі; низ – байраки, провалля,  нори –плазуни, глибини – страховища;

хаща – птахи. )

  • Створення схеми світу (до цієї схеми повернемося у 6 класі під час вивчення Світового дерева)

 

Автор створює неповторний образ природи за допомогою епітетів. (читаємо визначення з підручника ст..)

  • Назвіть епітети. (скелі – стрімчасті, верховини – гірські, плем’я бджіл – робоче)

  • Назвіть ключове слово. (сплять, сон поснуло)

  • Стосовно кого вживається це слово? Знайдіть уособлення.

  • Чи є людина у цьому світі? (природа і людина єдине ціле. Таким бачили світ давні греки)

  • Скільки речень у вірші? Чому?

  • Як треба читати вірш?

Фізкультхвилинка.

Встаємо, спробуємо відчути себе на природі. Згадайте пахощі троянди. Вона дуже близько. Наберіть повітря в легені, затримайте дихання, нюхаємо троянду рахуємо до 5, потім до 10.

А от тепер, коли ми попрацювали з нашим диханням прочитаємо вірш Алкмана разом, тільки неголосно, щоб не розбудити страховище.

ІІ.

  • Ми прочитала вірш. Це оригінал чи переклад?

  • Вірш Алкмана так зацікавив поетів, що вони стали складати свої вірші за його мотивами.

  • Яким мотивом? (Сну, спокою)

  • Як називаються такі художні твори? (зачитуємо)

  • Помандруємо у Німеччину. Тут, у 18 столітті народився Й.Гете. свій переспів він назвав «Нічна пісня мандрівника»

  • Читання вірша учителем

  • Бесіда:

  • Яке ваше враження? Чому Гете саме так назвав свій вірш?

  • Що спільного у віршах Алкмана й Гете?

  • Пошуково-дослідницька робота.

  • Виписати дієслова

  • Алкман – Гете

  • У кого більше дієслів? На що вони вказують? (Більше дії, тобто вірш динамічніший)

  • Як потрібно читати вірш Гете? У чиєму вірші більше тривожних ноток? Чому?

  • Читаємо разом.

ІІІ Якщо Алкман зачарував Гете, то Лермонтова  зачарував вірш Гете. Він написав вірш «З Гете» Отже, мандруємо у Росію у 19 ст. на гостину до поета, який не тільки писав вірші, а й чудово малював, грав на скрипці. (Слайд)

  • Читання вірша учителем.

  • Чи сподобався вірш? Чому?

  • Чому Лермонтов його назва саме так?

  • Знайдіть у вірші епітети, уособлення.

  •  Чому герої Гете й Лермонтова так чекають на супокій?

  • Чим вірші схожі, чим відрізняються?

  • Чому у вірші Лермонтова є три крапки

  • Які  почуття до природи донесли нам всі 3 поети? (любов)

  • Подивіться на тему уроку. Чому любов глибинна?

  • Де живе любов у людини? (В душі)

  • А де душа? (Глибоко в людині. Її не можна побачити, її можна відчути) Читаємо 1 епіграф

  • Читаємо епіграф 2. Демонстрація малюнків, які діти намалювали за урок.

Д.з. вивчити напам’ять 1 вірш на вибір.

Категорія: Авторські уроки із світової літератури | Додав: Lana (18.04.2013) | Автор: Бак Светлана
Переглядів: 585 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email:
Код *:

Міні-чат
200

Наше опитування
Що привело на сайт
Всього відповідей: 20

Друзі сайту

Статистика

Онлайн всього: 0
Гостей: 0
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2014
Безкоштовний хостинг uCoz